Cum poate fi făcută automatizarea digitală cu „roboți” ai unicornului românesc UiPath

de: Răzvan Băltărețu
19 07. 2019

Automatizarea, mai ales în medii digitale, poate avea un impact mare asupra unei afaceri. În acest sens, UiPath, care s-a remarcat prin atingerea unei evaluări de un miliard de dolari, are soluții de „roboți” care pot prelua munca repetitivă pe care altfel ar trebui s-o facă un om.

Dincolo de ceea ce se știe despre UiPath, că dezvoltă roboți industriali folosiți în linii de asamblare, compania poate furniza soluții și pentru medii digitale. Un exemplu e al companiei locale Canopy, specializată în marketing online, care a implementat o soluție internă bazată pe tehnologie UiPath pe baza filosofiei Lean Six Sigma.

Cu ajutorul unui robot software sunt monitorizați permanent toți indicatorii de performanță din campanii de tipul Google Ads. Astfel, pot fi realizate optimizări constante pentru creșterea rezultatelor. Lean Six Sigma reprezintă o abordare integrată de management pentru îmbunătăţirea continuă a proceselor. Țintele aici sunt eliminarea erorilor, reducerea duratei activităților și costurilor.

Ce a reușit UiPath până acum

Până în martie 2018, UiPath era o companie mai puțin cunoscută în România. În urmă cu peste un an a devenit populară, deoarece a primit recent o investiție de 153 de milioane de dolari și asta i-a dus evaluarea la 1,1 miliarde de dolari. În lumea startup-urilor, evaluarea de peste un miliard înseamnă că ai atins pragul de „unicorn”.

La doar câteva luni distanță, compania a reușit o nouă performanță. A primit o finanțare de 225 de milioane de dolari de la Google și Sequoia Capital. Astfel, valoarea companiei a explodat până la trei miliarde de dolari.

Ca în cazul de mai sus cu agenția Canopy, pe-o soluție digitală de automatizare, compania românească are succes, deoarece alte companii doresc să-și reducă costurile și să-și crească eficiența. Roboții software au devenit extrem de buni la a face sarcini repetive pe care până acum le executa un om. Roboții UiPath costă doar 20-33% din cât ar plăti o companie unui om și pot lucra de trei-patru ori mai mult.